For full functionality of this page it is necessary to enable JavaScript. Here are the instructions how to enable JavaScript in your web browser Kismara Pezzati – George Enescu Festival
Kismara Pezzati

Kismara Pezzati este cunoscută pentru tandrețea și puterea vocii sale de mezzosoprană. Cu o carieră solidă în domeniul operei, ea a cântat sub bagheta unor mari dirijori precum Sir Simon Rattle, Nikolaus Harnoncourt, Lorin Maazel, Nello Santi, Vladimir Fedoseyev, Marek Janowski, Vladimir Jurowski, Kirill Petrenko, François Xavier Roth, Markus Stenz și Helmuth Rilling, împărțind scena cu colegi precum Leo Nucci, Jonas Kaufmann, Piotr Beczała, Klaus Florian Vogt, Nina Stemme, Eva Mei, Vesselina Kasarova sau Waltraud Meier, pentru a numi doar câțiva.

Repertoriul extins al mezzosopranei include rolurile Amneris din Aida de Verdi și Laura din La Gioconda, precum și Dalila din Samson et Dalila de Saint-Saëns; a interpretat Carmen în Germania, Neris din Medeea de Cherubini la Rio de Janeiro și Maffio Orsini din Lucrezia Borgia de Donizetti în Elveția (St. Gallen). Cu o formidabilă și caldă gamă gravă, ea a cântat, de asemenea, multe roluri de contralto, cum ar fi Erda (Aurul Rinului și Siegfried de Wagner) la Essen, Orfeo de Gluck și Oberon al lui Britten (Visul unei nopți de vară) la São Paulo, Mary (Olandezul zburător) la Luxemburg, Geneva, Bari, Caen și Zurich, Annina (Cavalerul rozelor) la Tokyo, Mama lui Wesener (Soldații de Zimmermann) și Contralto Solo (Cucerirea Mexicului de Rihm) la Köln, Maddalena în Rigoletto de Verdi la Saint-Etienne și Ms. Quickly (Falstaff) la Bogota.

De-a lungul carierei sale bine stabilite, Kismara Pezzati a colaborat cu orchestre de renume internațional, precum Filarmonica din Berlin, Orchestra de Cameră din Geneva, Orchestra Filarmonică Radio din Olanda, OSESP (Orchestra Simfonică din São Paulo) și Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii din Berlin, având concerte pe unele din cele mai importante scene din Europa, printre care Berliner Philharmonie, Concertgebouw din Amsterdam, Royal Festival Hall din Londra, Opera din Köln, Opera din Zurich, Festspielhaus Baden-Baden, Teatro La Fenice din Veneția, Teatro Solis din Montevideo, Sala São Paulo și Teatro del Liceu din Barcelona.

S-a făcut de asemenea remarcată pe scena de concert, cu debutul său la Concertgebouw din Amsterdam, cântând El Amor Brujo („Amorul vrăjitor”) de Falla, urmat de înregistrarea live pe CD a Simfoniei nr. 1 de Hartmann. La Geneva, a cântat Wesendonck Lieder (Cântece pe versuri de Mathilde Wesendonck) în versiunea lui Henze cu Orchestra de Cameră din Geneva, la Hamburg – Stabat Mater de Rossini la Festivalul de Muzică Schleswig-Holstein și, la Bogota, cântece populare de Berio, Simfonia nr. 2 de Mahler, Simfonia nr. 8 de Mahler, după ce a prezentat această capodoperă și în Germania (Duisburg) sub bagheta lui Lorin Maazel. La Teatro Solis din Montevideo (Uruguay), a cântat Heléne în Faust et Heléne de Lili Boulanger, Rückert Lieder (Cântece după Rückert) de Mahler și prima înregistrare a ciclului de cântece Robaiyat de Carlos Estrada. Recent, a revenit la Sala São Paulo ca mezzosoprană solistă în Missa Solemnis de Beethoven, acompaniată de OSESP.

Colaborarea solidă cu Helmuth Rilling la Academia Internațională Bach cuprinde Patimile după Ioan la Moscova și Oratoriul de Crăciun de J. S. Bach la Liederhalle Stuttgart, Jeanne d’Arc au Bûcher („Ioana d’Arc pe rug”) de Honegger la Caracas, Mesia de Händel la Essen, Missa Solemnis de Beethoven la Praga și Elias de Mendelssohn la Milano cu orchestra ‘la Verdi’ (Orchestra Simfonică din Milano).

Cariera și dezvoltarea vocii sale sunt încadrate de mai multe înregistrări, inclusiv Inelul Nibelungilor sub bagheta lui Janowski, Simfonia nr. 1 de Hartmann sub bagheta lui Stenz și câteva DVD-uri pentru Opera din Zürich (Rigoletto și Tiefland). Cel mai recent este albumul solo Hildegard Acum and Atunci, dedicat muzicii și textelor lui Hildegard von Bingen, cu compoziții de Silvia Berg.

Solista de origine braziliană este recunoscută pe scena largă după numele de familie „Pessatti”, dar în 2020 a aflat că ortografia originală era „Pezzati” și a adoptat-o astfel, ca o modalitate de a-și onora moștenirea italiană.

Kismara Pezzati și-a început studiile de actorie și canto în Brazilia, absolvind Școala de Muzică și Arte Plastice din Paraná (EMBAP). Apoi și-a finalizat masteratul la Academia de Muzică Hanns Eisler din Berlin, cu Prof. Norma Sharp și Julia Varady. Invitată la Studioul Internațional de Operă de la Opera din Zurich, s-a alăturat ulterior ansamblului acestui teatru pentru trei stagiuni. Fiind deja o profesionistă de nivel înalt, și-a îmbunătățit și mai mult abilitățile tehnice și repertoriul de-a lungul anilor, cel mai recent lucrând sub îndrumarea Dr. Grace Bumbry, KS.

Vorbind fluent șase limbi (germană, portugheză, spaniolă, engleză, italiană și franceză), Kismara Pezzati este cetățean elvețian cu reședința curentă în Spania.