For full functionality of this page it is necessary to enable JavaScript. Here are the instructions how to enable JavaScript in your web browser Christian Tetzlaff – George Enescu Festival

Christian Tetzlaff

Christian Tetzlaff este unul dintre cei mai căutați violoniști și cei mai interesanți muzicieni de pe scena muzicală clasică de mulți ani. „Cea mai bună interpretare a lucrării pe care am auzit-o vreodată”, a scris Tim Ashley (The Guardian, mai 2015) cu privire la interpretarea sa a Concertului pentru vioară  de Beethoven cu Orchestra Simfonică din Londra sub bagheta dirijorului Daniel Harding.

Concertele cu Christian Tetzlaff devin adesea o experiență existențială atât pentru interpret, cât și pentru public, operele cu care publicul este familiar apar brusc într-o lumină complet nouă. În plus, își îndreaptă frecvent atenția spre capodopere uitate, cum ar fi Concertul pentru vioară al lui Joseph Joachim, pe care l-a promovat cu succes, sau Concertul pentru vioară nr. 22 de Giovanni Battista Viotti, un contemporan al lui Mozart și Beethoven. Pentru a-și lărgi repertoriului, el se dedică, de asemenea, promovării unor lucrări noi substanțiale, precum Concertul pentru vioară al lui Jörg Widmann, care a avut premiera în 2013. Are un repertoriu neobișnuit de vast și susține aproximativ 100 de concerte in fiecare an.

Christian Tetzlaff este invitat în mod regulat ca Artist în Rezidență cu orchestre și la evenimente, pentru a-și putea prezenta interpretările muzicale pe o perioadă mai lungă de timp, așa cum s-a întâmplat cu Filarmonica din Berlin și la Wigmore Hall în Londra. În sezonul 2018/2019 a fost Artist în Rezidență în cadrul Orchestrei Filarmonice din Seul și la Filarmonica din Dresden, iar în sezonul 2020/2021 va primi această onoare de la Orchestra Simfonică din Londra. Trei serii de concerte, sub bagheta lui Antonio Pappano, Susanna Mälkki și Robin Ticciati, sunt programate pentru sezonul următor.

De-a lungul carierei sale, Christian Tetzlaff a concertat cu toate orchestrele majore, inclusiv cu Filarmonica din Viena, Filarmonica din New York, Concertgebouworkest și toate orchestrele de top din Londra. A lucrat cu dirijori celebri, printre care Sergiu Celibidache, Bernard Haitink, Lorin Maazel și Kurt Masur, iar mai recent cu Barbara Hannigan, Christoph von Dohnányi, Paavo Järvi, Vladimir Jurowski, Andris Nelsons, Sir Simon Rattle, Esa-Pekka Salonen și Michael Tilson Thomas, printre alții.

Punctele de atracție ale sezonului 2019/2020 au inclus concerte cu Orchestra Simfonică Națională din Washington și Christoph Eschenbach, Orchestra Filarmonică din Seul cu Manfred Honeck, Deutsches Symphonie-Orchestre Berlin cu Robin Ticciati și NDR Elbphilharmonie Orchestre cu Karina Cannelakis. Câteva evenimentele au fost amânate pentru sezonul următor, precum invitații la Orchestra Metropolitană din New York, Filarmonica din Berlin, Festspiele Baden-Baden, Orchestre de Paris și Orchestra Philharmonia. Un concert cu hr-Sinfonieorchester Frankfurt a fost susținut fără public, live pe Internet. Planificarea sezonului 2020/2021 include turnee în Australia și SUA, precum și un turneu cu Bundesjugendorchester, cu Kammerakademie Potsdam și invitații la Festivalul de Orchestră din Budapesta, Mozartorchester Lugano și Orchestre National de Belgique.

Născut la Hamburg în 1966 și acum locuind la Berlin împreună cu familia sa, există trei lucruri care îl fac unic pe acest muzician, în afară de talentul său uluitor la vioară. El interpretează manuscrisul muzical într-un mod literal, percepe muzica ca pe un limbaj, și citește marile opere ca narațiuni care reflectă idei existențiale. Pe cât de evident ar părea, el aduce o abordare neobișnuită în rutina sa zilnică de concert.

Christian Tetzlaff încearcă să îndeplinească textul muzical cât mai profund posibil – fără a lua în considerare „tradiția de spectacol”, și fără a se răsfăța cu scurtăturile tehnice obișnuite la vioară – permițând adesea o reînnoită claritate și bogăție să apară în lucrări cunoscute. Ca violonist, Tetzlaff încearcă să dispară în spatele lucrării – și, paradoxal, acest lucru face ca interpretările sale să fie foarte personale.

În al doilea rând, Christian Tetzlaff „vorbește” prin vioara sa. Ca și vorbirea umană, interpretarea sa cuprinde o gamă largă de mijloace expresive și nu vizează doar atingerea armoniei sau strălucirea virtuozității.

Mai presus de toate, însă, interpretează capodoperele istoriei muzicale ca povești despre experiențe personale. Marii compozitori s-au concentrat să redea sentimente intense, fericire imensă și crize profunde în muzica lor; Christian Tetzlaff, ca muzician, explorează limitele sentimentelor și ale expresiei muzicale. Multe piese exprimă nimic mai puțin decât subiecte precum viața și moartea. Scopul lui Christian Tetzlaff este de a transmite acest lucru publicului său.

În mod semnificativ, Tetzlaff a cântat mulți ani în orchestre de tineret. În Uwe-Martin Haiberg la Academia de Muzică Lübeck, avea un profesor pentru care interpretarea muzicală era mai degrabă cheia stăpânirii tehnicii viorii, decât invers.

Christian Tetzlaff și-a fondat propriul cvartet de coarde în 1994 și până în prezent muzica de cameră este la fel de aproape de inima lui ca munca sa de solist cu sau fără orchestră. În fiecare an, întreprinde cel puțin un turneu extins cu Tetzlaff Quartett, ca în sezonul trecut, cu concerte la Elbphilharmonie Hamburg, Philharmonie Berlin, Palais des Beaux Arts Bruxelles și Wigmore Hall Londra și în 2020/2021 la Théâtre des Champs Elysée Paris, printre altele.

Tetzlaff Quartett a primit premiul Diapason d’or în 2015 și trio-ul, alături de sora lui Tanja Tetzlaff și pianistul Lars Vogt, a fost nominalizat la un premiu Grammy. Christian Tetzlaff a primit, de asemenea, numeroase premii pentru înregistrările sale pe CD, inclusiv „Jahrespreis der Deutschen Schallplattenkritik” în 2018, „Diapason d’or” în iulie 2018 și premiul Midem Classical în 2017; cel mai recent, noua sa înregistrare a concertelor pentru vioară de Beethoven și Sibelius cu Deutsches Symphonie-Orchestre Berlin sub bagheta lui Robin Ticciati au fost lansate sub egida Ondine în toamna anului 2019, și a fost primită cu entuziasm de presă și de publicul larg.

O semnificație specială are înregistrarea sa solo a Sonatelor și partitelor lui Bach, pe care le-a înregistrat pentru a treia oară și le-a lansat în septembrie 2017. Revista Strad a lăudat această înregistrare ca fiind „un răspuns viu și atent la frumusețea solo-urilor lui Bach ”. Acestea sunt în prezent, de asemenea, o parte integrantă a calendarului său de concerte. De exemplu, el a deschis cel mai recent sezon al Festivalului Schleswig-Holstein Musik cu un recital solo sold-out în Marea Sală a Elbphilharmonie și a apărut, de asemenea, ca solist la Sankt Petersburg, Moscova și Filarmonica din Berlin. În sezonul 2020/2021 susține recitaluri solo la Alte Oper Frankfurt, Pierre Boulez Saal Berlin, Kulturpalast Dresden și St Luke’s Centre London.

Christian Tetzlaff cântă la o vioară construită de către creatorul german de viori Peter Greiner și predă în mod regulat la Kronberg.