Paul Appleby

Absolvent recent al Programului de Dezvoltare „Lindemann Young Artist” al Operei Metropolitane și beneficiar al unui  Leonore Annenberg Fellowship în Interpretare si Arte Plastice în 2012, Paul Appleby a devenit  una dintre vocile inspiraționale ale generației sale, fiind o prezență admirată și așteptată pe scenele de concert de recital și operă ale lumii.

Angajamentele din vara anului 2013 ale domnului Appleby au inclus debutul alături de Opera Santa Fe ca Fritz în „The Grand Duchess of Gerolstein” de Offenbach, un recital vocal în luna august prezentat de către Santa Fe Concert Association cu SFCA Executive și directorul artistic Joseph Illick la pian și un concert de interpretare „Les Iluminations” de Britten la Maverick Concerte în Woodstock, New York. Colaborările cu opera din sezonul 2013-2014 includ o revenire la Metropolitan Opera interpretând Brian într-o nouă producție și o premieră a celebrului compozitor american Nico Muhly – Two Boys și reia rolul de Ferrando în „Così fan tutte” a lui Mozart împreună cu Canadian Opera Company, sub dirijarea lui Johannes Debus și cu Oper Frankfurt, Hartmut Keil în calitate de dirijor.

Dl Appleby are debutul în cadrul companiei alături de Opera Națională din Washington, cântând Tamino în „Fluierul Magic”de Mozart sub dirijarea lui Philippe Auguin. Concertele sale includ și lucrări de Britten, ca parte a „Discovery Day Britten” de Carnegie Hall cu pianista Natalia Katyukova, un recital la Universitatea Pace cu pianiști Ken Noda și Brian Zeger și un recital cu baritonul Joshua Hopkins și pianistul Natalia Katyukova prezentat de Opera Națională din Washington la Centrul Kennedy pentru Artele Spectacolului.

Sezonul 2012-2013 a inclus două producții împreună cu Metropolitan Opera ca Chevalier de la Force în opera lui Poulenc-„Dialogues des Carmélites”, sub îndrumarea lui Louis Langrée și ca Hylas în „Les Troyens” realizat de Fabio Luisi. Dl Appleby a debutat de asemenea cu Boston Lyric Opera ca Ferrando în Così fan tutte în regia lui Sir Thomas Allen. Aparițiile simfonice au inclus spectacole de Mozart- „Requiem” cu Manfred Honeck și Simfonia din Pittsburgh, la Pittsburgh și în turneu la Viena și Beethoven– „Mass in C Major” cu domnul Langrée și Mostly Mozart Festival Orchestra.

 Momentele sale precedente de referință sunt pentru Metropolitan Opera, cântând Demetrius în pastișa barocă „The Enchanted Island”, realizat de William Christie și regizat de către echipa lui Phelim McDermott și Julian Crouch, debutul său ca Brighella în „Ariadne auf Naxos” sub bagheta dirijorală a lui Fabio Luisi, un concert a marii finale a  Consiliului Național, și rolul de Jenik în „The Bartered Bride” într-o co-producție între Metropolitan Opera și Juilliard School realizat de James Levine și regizat de Stephen Wadsworth; un debut european de operă ca Tom Rakewell în „The Rake’s Progress” cu Oper Frankfurt într-o nouă producție cu Moritz Nitsche realizat de Constantinos Carydis; Agenore în „Il Re Pastore” cu Teatrul de Operă St. Louis sub bagheta lui Jean-Marie Zeitouni; Lysander în „A Midsummer Night’s Dream” realizat de Steven Osgood la Wolf Trap Opera și Gomatz în „Zaide”, prima oară la Wolf Trap Opera realizat de Gary Thor Wedow și apoi la Carnegie Hall cu Ensemble ACJW realizat de David Robertson. Debuturile simfonice includ „Mass in C Minor” a lui Mozart cu Filarmonica din New York condusă de Alan Gilbert și un program de arii de operă cu Deutsche Radio Filarmonica Saarbrücken Kaiserslautern realizat de Christoph Poppen.

 Dl Appleby și-a făcut debutul european într-un spectacol de Haydn- „Die Schöpfung” la Festivalul Wolfegg sub bagheta lui Manfred Honeck și un debut alături de Cincinnati Symphony Orchestra în St. Matthew Passion de Bach realizat de James Conlon la May Festival. Alte debuturi recente includ un program de Schubert și Haydn cu Orchestra de Cameră Saint Paul  condusă de Thomas Zehetmair și „Christus am Ölberge” de Beethoven cu Kent Tritle în „Sacred Music in a Sacred Space series” la Biserica St. Ignatius Loyola, New York.

Pasionat de arta cântecului, tenorul a susținut recitaluri cu Steven Blier și New York Festival of Song, la Centrul Kennedy, sub auspiciile Vocal Arts Society, pentru Fundația Marilyn Horne, Festivalul de Muzică Aspen, Festivalul Caramoor, Muzica @ Menlo, concertul memorial Judith Raskin, „Joy in Singing Foundation”, și „A Prairie Home Companion”. A debutat în recital la Lincoln Center la Alice Tully Hall însoțit de Brian Zeger interpretând „Die Schöne Müllerin” de Schubert.

În plus față de Premiul  Leonora 3Annenberg Fellowship în artele spectacolului și vizuale din 2012, domnul Appleby a fost recompensat în acelasi an cu Premiul Top de către Fundația Gerda Lissner, Premiul Martin E. Segal de la Lincoln Center în 2012, 2011 – Richard Tucker Career  Grant și Premiul Fundației George London, și a fost  câștigător național în 2009 la Audițiile Consiliului Operei Naționale Metropolitane. Deținător al unei „Artist Diploma” în studii de operă  din partea Juilliard School, el a primit, de asemenea, un master de la Juilliard și o diplomă de licență în literatura engleză și în muzică de la Universitatea din Notre Dame.