Nona Ciobanu

Creațiile regizoarei NONA CIOBANU includ spectacole de teatru, pe texte clasice și contemporane, proiecte site-specific, instalații, regie multimedia pentru operă în concert, produse pe scene prestigioase, galerii de artă și locații site specific din Europa, SUA și Mexic. Regizoarea are specializări în scenografie, light design, video și management cultural iar spectacolele sale sunt apreciate cu numeroase premii. Din 1995, Nona Ciobanu este regizor la Teatrul Mic, Bucureşti, iar din 1996 este fondator și director artistic al Fundaţiei Culturale Toaca. Între 1995-1997 este asistent universitar la Facultatea de Teatru, secţia Arta Actorului, a Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică, Bucureşti, iar în perioada 2003-2006 este membru în consiliul director al Trans Europe Halles, o reţea de 127 de centre culturale europene. Printre creațiile a căror regie o semnează se numără: Mama de S.I.Witkiewicz, Moise și Aron de A. Schoenberg, Castelul lui Barbă Albastră de B.Bartok, L-Ikla t-Tajba (scenariu propriu cu texte de  I. Mifsud), Karamazovii după F. M. Dostoievski, Trei gemeni veneţieni adaptare după A. Collalto, Cel care închide noaptea (scenariu propriu inspirat de Portarul de noapte de L.Cavani), Dragostea celor trei portocale după C. Gozzi, Cum vă place şi Furtuna de W. Shakespeare, Valsul câinilor de L.Andreev, Viitorul e maculatură de V. Zografi, Povestiri din Canterbury după G.Chaucer, Năzdrăvanul Occidentului de J. M. Synge, I Like Beethoven după W. Shawn, Eu, Oblio (scenariu propriu inspirat de filmul The Point! de H.Nilsson), Dorde după P. Ispirescu, Bine, mamă… de M. Vișniec, Şotron (scenariu propriu cu texte din Rumi și I. Tănase), Orfeu sau Cum sa te dezbraci de pene pe texte de Gellu Naum (scenariu propriu).

Pentru regizoarea Nona Ciobanu, teatrul este un spațiu al transformării poetice.  – The San Diego Union -Tribune