For full functionality of this page it is necessary to enable JavaScript. Here are the instructions how to enable JavaScript in your web browser Interviu cu YOUNGJAE CHO, câștigătorul Premiului pentru categoria Muzică de Cameră la Concursul Enescu 2020

Interviu cu YOUNGJAE CHO, câștigătorul Premiului pentru categoria Muzică de Cameră la Concursul Enescu 2020

Interviuri cu câștigătorii Concursului Internațional George Enescu 2020 | Secțiunea Compoziție

Astăzi: Câștigătorul Premiului pentru categoria Muzică de Cameră, YOUNGJAE CHO – 30 ani, din Coreea de Sud, cu lucrarea Shattered Surfaces

În calitate de câștigător al Concursului George Enescu 2020 la secțiunea Compoziție, ce consideri că este necesar pentru ca publicul să înțeleagă mai bine și să învețe să aprecieze muzica contemporană (muzica clasică modernă)?

Consider că fiecare persoană are perspective diferite asupra frumuseții. Cred că apariția diferitelor genuri, inclusiv al celui clasic, a fost provocată de diversificarea intereselor și a punctelor de vedere estetice. De asemenea, ar trebui să luăm în considerare faptul că ceva nou poate fi perceput ca nefamiliar. Recunoașterea perspectivelor celorlalți, curiozitatea cu privire la diferitele sunete și la povestea autorului, ascultarea activă a muzicii va ajuta publicul să înțeleagă muzica modernă. Cred că cel mai important lucru este să simți și să gândești liber.

Cu toții suntem de acord că arta ne spune ceva despre lumea în care a fost creată, deoarece artiștii nu pot crea în vid. De ce credeți că „muzica în care trăim” este importantă pentru noi (muzica contemporană, cea care reflectă artistic realitatea noastră prezentă, viața noastră)?

Toate formele de artă s-au dezvoltat cu rezistență și emancipare din perspectivele artistice tradiționale. Cu toate acestea, muzica din trecut a oferit inspirația care a dus la construirea muzicii contemporane. Uneori, muzica vorbește despre probleme sociale. Cred că muzica pe care o consumăm în prezent este o legătură între trecut și viitor. În cele din urmă, cred că muzica interacționează direct sau indirect, majoritar sau minoritar, sau dincolo de timpurile din viața noastră, în orice mod, ca mijloc de comunicare.

Considerând arta contemporană ca o oportunitate de auto-reflecție pentru care altfel rareori avem timp și energie de-a lungul zilelor noastre agitate (în special într-un an cum s-a dovedit a fi 2020 până acum), ce perspective personale reflectă partitura ta? Care este povestea pe care vrei să o împărtășești prin această lucrare de compoziție câștigătoare?

În 2020 au existat multe probleme din cauza distanțării sociale, dar am reușit să am mai mult timp pentru a mă concentra asupra muncii mele. Cred că depășirea anxietății venită din deconectare, comunicarea după timpul auto-reflecției m-au făcut să mă îmbunătățesc atât ca persoană, cât și în compozițiile mele.

Este o artă în denumirea oricărei opere artistice, o strategie în utilizarea simbolismului sau a metaforei. Ce poveste are titlul partiturii tale? 

Uneori caut idei în artele contemporane, cum ar fi culori, margini tăiate microscopic și limite blurate, textură aspră, tehnici digitale. O altă idee derivată din aceasta a fost diferența de textură dată de distanța de vizualizare. Diferența de texturi referitoare la distanța dintre obiectele văzute se exprimă prin ascundere (zgomot) și expunere (înălțime normală). Materialele și texturile zgomotoase împrăștiate în diferite direcții și liniile lirice sunt dezvăluite treptat. Cu alte cuvinte, exprimă un peisaj sonor complex care apare atunci când sunt amestecate diferite sunete, cum ar fi o imagine sau o suprafață cu rezoluție mică.

Cum te raportezi la lumea concursurilor internaționale? Participarea la un concurs de prestigiu influențează modul în care îți scrii muzica? Ce impact asupra carierei tale ai observat după ce ai câștigat un premiu internațional?

Participarea într-un concurs internațional a necesitat un proces mai concentrat și mai detaliat. A trebuit să mă gândesc constant la procesul de auto-obiectivare și la modul de a spune povestea persuasiv. După cum am menționat mai devreme, pe măsură ce pătrundem în societatea modernă, limitele genului devin foarte diversificate și neclare, așa că este dificil să exprimăm ceea ce este corect sau greșit.

Prin urmare, am început să mă gândesc la cum să spun povestea care mă interesa și pe care voiam să o expun concret. Acest proces a fost realizat prin multe corecturi, mai degrabă decât într-un timp scurt. Acest lucru se aseamănă cu procesul de rafinare a sinelui, care nu este perfect în viață. Este o ocazie foarte rară aceea de a trece printr-un proces de jurizare strict și echitabil și de a primi o evaluare pozitivă din partea juriilor internaționale și, prin intermediul acesteia, de a mă putea prezenta și primi sprijin pentru mine. Sunt sigur că acest concurs internațional îmi va oferi încredere și energie în activitățile mele internaționale din viitor.

Care sunt cele trei cuvinte care descriu cel mai bine experiența ta ca participant la această ediție deosebită a Concursului Enescu din acest an?

Provocare, Creație, Frumusețe.

Precum știi, sloganul Concursului Enescu 2020 este „Frumusețe în viață”. Când răspândirea pandemiei la nivel mondial a amenințat Concursul, am mers mai departe reorganizându-l online și ne-am adaptat rapid, păstrând în același timp loc în viața noastră nu numai pentru frumusețe și vise, ci și pentru realizarea lor. Am îmbrățișat viața și frumusețea pentru că muzica trebuie să continue. Te rugăm să-ți iei un minut și să împărtășești cu noi – Ce frumusețe din viața ta prețuiești cel mai mult și ai dori să salvezi în timpul pandemiei, indiferent de ce s-ar întâmpla?

Valoarea comunicării.