For full functionality of this page it is necessary to enable JavaScript. Here are the instructions how to enable JavaScript in your web browser Hillary Summers | George Enescu Festival
Photo by Claire Newman-Williams

Hillary Summers

O adevărată contraaltro cu o vastă gamă vocală, a stârnit atenția multor compozitori contemporani. În 1999 a creat rolul Stelei în opera lui Elliot Carter, What Next?, pentru Staatsoper unter den Linden dirijată de Daniel Barenboim cu viitoare interpretări la Carnegie hall și în Chicago cu Chicago Symphony Orchestra. Ulterior a interpretat această lucrare sub Peter Eötvös, Oliver Knussen și Kent Nagano. A creat rolul Irmei în opera Le Balcon a lui Eötvös la Festivalul Aix en Provence din 2002 și a mers în turneu cu producția în Europa în 2003/4. Din 2002 a interpretat Le Marteau sans Maître a lui Boulez pretutindeni în Europa cu Ensemble Intercontemporain sub conducerea lui Boulez însăși, precum și cu alte câteva ansambluri și dirijori, cel mai recent la BBC Proms din 2012 sub Franz-Xavier Roth și cu membri ai West-Eastern Divan Orchestra. A înregistrat lucrarea cu Boulez la Deutsche Grammophon cu o mare apreciere critică. Înregistrarea a câștigat un Premiu Grammy. Ca parte a celebrării aniversării de 80 de ani a compozitorului a interpretat Le visage nuptial sub conducerea sa cu Chicago Symphony Orchestra în Chicago.

În Marea Britanie a construit o relație special cu compozitorul Michael Nyman, a înregistrat câteva dintre coloanele sonore pentru film ale sale și a făcut un turneu în jurul lumii cu Michael Nyman Band. Lucrează de asemenea frecvent cu compozitorul Joby Talbot și cântă pe coloana sonoră a filmului Hitchhiker’s Guide to the Galaxy și a serialului The League of Gentlemen. 

Hilary și-a făcut un nume considerabil ca o bună interpretă a repertoriului baroc și cântă regulat cu multe dintre cele mai bune orchestre din Europa. Acestea i-au inclus pe Christopher Hogwood și Academy of Ancient Music, Paul McCreesh și și Gabrieli Consort, Christophe Rousset și Les Talens Lyriques, Thomas Hengelbrock și Balthasar Neumann Ensemble și The English Concert regizat de Andrew Manze.  O asociere caldă cu William Christie și Les Arts Florissants a dus la înregistrarea Orlando­-ului lui Handel cu Erato, în rolul lui Medoro, și ca Sorceress în producția lui Deborah Warner a Dido and Aeneas de Purcell în Viena, urmată de spectacole pretutindeni în lume. Lucrează des cu The King’s Consort și a înregistrat două CD-uri cu ei în Seriile Hyperion cu muzica sacră a lui Vivaldi. Cântă regulat cu Christian Curnyn și Early Opera Company și a înregistrat rolul Rosmirei în Partenope a lui Handel și Juno/Ino în Semele pentru Chandos. Hilary a făcut parte din prima interpretare în Rusia a Messiah-ului lui Handel la instrumente de perioadă.

În ceea ce privește opera, Hilary este destinată să joace eroi sculpturali de Handel, precum Giulio Cesare sau zeul Marte (Il divisione del mondo al lui Legrenzi), dar ocazional se distrează cu rolul precum dominatoarea Mescalina (Le grande macabre de Ligeti) sau amazoana Hippolyta (A Midsummer Night’s Dream de Britten) sau chiar bărboasa Baba the Turk (The Rake’s Progress de Stravinsky).  Femei mai mature includ mama pământului, Gaea, în Daphne a lui Strauss și Doamna Sedley în Peter Grimes al lui Britten (pentru Glyndebourne Festival Opera). A jucat rolul Spălătoresei în Rages d’amour al lui Rob Zuidham la Nederlandse Opera în Amsterdam și a cântat Hippolyta pentru Teatro Real, Madrid.  În 2006 a cântat în prima interpretare a operei lui George Benjamin, Into the Little Hill, în Paris și de atunci a jucată în New York și pretutindeni în Europa.

Angajamente recente au inclus concerte cu Los Angeles Philharmonic și la Festivalurile Aldeburgh și Holland.  A interpretat-o pe Geneviève/Pelléas et Mélisande la Teatro Real Madrid, Liceu Barcelona și Frankfurt Opera.  A jucat-o de asemenea pe Juno/Semele în Salle Pleyel și pe Sorceress/Dido and Aeneas pentru Early Opera Company.  A creat rolul Miss Prism/The Importance of Being Earnest în interpretarea în concerte a noii lucrări a lui Gerald Barry pe care a interpretat-o cel mai recent pentru Linbury Studio în Londra în iunie 2013. Viitoare evenimente importante include concerte Ensemble Modern, viitoare interpretări ale The Importance of Being Earnest și Brokeback Mountain de Wuorinen la Teatro Real Madrid.

Multele înregistrări ale lui Hilary includ Messiah de Handel cu King’s College Cambridge, Lotario de Handel (Idelberto) cu Alan Curtis și Il Complesso Barocco, A Midsummer Night’s Dream (Hippolyta) cu LSO și Sir Colin Davis, Petite Messe Solonelle de Rossini cu TKC și Six Celan Songs de Michael Nyman.