Bariton
JONATHAN MCGOVERN
Evenimente

Facebook
Twitter
LinkedIn

O serie de debuturi remarcabile l-au consacrat pe baritonul britanic Jonathan McGovern drept „una dintre cele mai frumoase voci de bariton din prezent” (Music OMH). Timbrul său rafinat și prezența scenică asumată au încântat publicul și criticii deopotrivă, iar în această stagiune va ocupa un post la Teatrul de Stat din Berna, unde rolurile sale vor include Oreste în noua producție a Silviei Paoli, Iphigénie en Tauride, Papageno în Die Zauberflöte, Robert în Iolanta și roluri în L’enfant et les sortilèges în noua producție a lui David Bösch sub conducerea lui Nicholas Carter, precum și Leuthold în noua producție a lui Amélie Niermeyer, Guillaume Tell

Un talent consacrat în Marea Britanie, printre cele mai recente momente importante se numără debutul în rolurile Apollo în Apollo e Dafne de Händel pentru Opera Regală Covent Garden, Eugene Onegin, Don Giovanni și Papageno pentru Opera Garsington, Andrei în noua punere în scenă a lui David Pountney din Război și pace și Contele Almaviva din Le nozze di Figaro pentru Opera Națională Galeză, Pish Tush în The Mikado pentru Opera Națională Engleză și Demetrius în noua producție a lui Dominic Hill din Visul unei nopți de vară, aclamată de critici, pentru Opera Scoțiană. Pe scena concertistică a debutat ca Wigmaker în Ariadne auf Naxos pentru Festivalul Internațional de la Edinburgh sub bagheta lui Lothar Koenigs, precum și ca Aeneas în Dido and Aeneas pentru Compania de Operă Veche sub bagheta lui Christian Curnyn, și Apollo în Apollo e Dafne pentru The English Concert condus de Harry Bicket la Wigmore Hall, unde a fost lăudată „măiestria sa tandră” (The Telegraph).

Pe plan internațional, printre cele mai importante momente au fost debutul său în rolul lui Papageno în noua producție a lui Jette Steckel din Die Zauberflöte pentru Opera de Stat din Hamburg sub conducerea lui Jean-Christophe Spinosi, Pelléas în noua producție a lui Barrie Kosky din Pelléas et Mélisande pentru Opera Comică din Berlin sub conducerea lui Jordan de Souza, Don Giovanni la Opera Champs-Élysées sub conducerea lui Giovanni Antonini, noua producție a lui Calixto Bieito cu Johannes Passion și noua producție a Barborei Horáková cu L’Orfeo de Monteverdi, ambele pentru Teatrul Arriaga Bilbao. În cadrul concertelor a cântat Dido și Enea la Concertgebouw sub bagheta lui Christian Curnyn, Requiemul lui Fauré cu Orchestra Filarmonică Regală din Liège condusă de Hervé Niquet, Junior în A Quiet Place de Bernstein cu Ensemble Modern sub bagheta lui Kent Nagano la Berlin, Dortmund și Dresda, Carmina Burana la Teatro dell’Opera di Roma, și Lieder eines fahrenden Gesellen și Das Lied von der Erde cu Natalia Ensemble la Madrid.