ORCHESTRA FILARMONICII MOLDOVA DIN IAȘI
Evenimente

Facebook
Twitter
LinkedIn

Filarmonica de Stat „Moldova” din Iași, instituție cu activitate artistică permanentă, a avut concertul inaugural la 9 octombrie 1942, sub bagheta lui George Enescu.

Demonstrând un profund și respectuos angajament față de eforturile muzicienilor fondatori, Filarmonica ieșeană a creat, în cele 81 de stagiuni ce au trecut până astăzi, o istorie extraordinară. Între altele, pe scena de concerte ieșeană au evoluat artiști de renume mondial (Valeri Gherghiev, Ion Marin, Ștefan Ruha, Paul Nadler) și personalități deja consacrate (Sviatoslav Richter, Dmitri Bașkirov, Rudolf Kerer, Nikolai Demidenko). 

Ansamblurile Filarmonicii – Orchestra simfonică, Corul academic „Gavriil Musicescu” și Cvartetul „Ad libitum” – au evoluat, de-a lungul timpului, pe scene celebre din Europa – spre ex.  Concertgebouw  din Amsterdam, Gasteig din München,  Sala Beethoven de la Bonn, De Doelen din Rotterdam,  Auditorium Nacional din Madrid, Megaro din Atena, Arena Spheristerio din Macerata (Italia), Salle Gaveau din Paris -, de asemenea la New York, Washington, Chicago, San Francisco, Boston si Los Angeles ori la Vancouver, Edmonton, Ottawa, Toronto, Montreal.

Orchestra simfonică și Corul „Gavriil Musicescu” au prezentat pe scena Filarmonicii, în timp, un număr impresionat de lucrări din repertoriul simfonic, vocal-simfonic și de operă, piese a cappella, capodopere românești și universale. În prezent, disponibilitățile repertoriale ale artiștilor Filarmonicii din Iași sunt practic nelimitate: de la clasic la contemporan; simfonic, vocal-simfonic, operă, cameral; muzică cultă și de divertisment, jazz simfonic, muzică de film  etc.

Paralel cu prezenta scenica, ansamblurile Filarmonicii ieșene au înregistrat zeci de ore de muzica, din cele mai diverse genuri si perioade, românească si străină, pe disc, la radio si la televiziune. 

Orchestra simfonică și Corul „Gavriil Musicescu” continuă să dezvolte programe care să se adapteze, dar totodată să și formeze gustul publicului contemporan.