Mezzosoprană
NADINE WEISSMANN
Facebook
Twitter
LinkedIn

„Atracția de vedetă și simplitatea” (Das Opernglas) o descriu perfect pe remarcabila mezzosoprană dramatică Nadine Weissmann, care „are o prezență scenică incredibilă, pe lângă vocea sa impecabilă” (BR Klassik). O notă de farmec cuplată cu instincte teatrale neînfricate și un timbru răpitor au stabilit-o în fruntea noii generații de cântăreți wagnerieni. Colaborările cu unii dintre cei mai buni dirijori, regizori și orchestre din lume, în festivaluri, teatre și săli de concerte, i-au permis deja să cucerească un public larg prin comunicarea emoțională sensibilă și autenticitatea pasională. 

Stabilită la Berlin, Nadine Weissmann a câștigat pentru prima dată atenția internațională a publicului și a presei în 2013, în rolul Erda din producția Festivalului Bayreuth a lui Frank Castorf, opera Der Ring des Nibelungen, sub bagheta lui Kirill Petrenko; ea a cântat acest rol și alte roluri timp de cinci veri pe Grüner Hügel. Solicitată în întreaga lume ca interpretă a lui Wagner, este cunoscută și pentru talentul său comic, așa cum a demonstrat recent, de exemplu, când a jucat de cinci ori rolul Quickly în Falstaff la Bastilia, în Paris, alături de Sir Bryn Terfel. Ea a debutat la Festivalul de la Salzburg în senzaționala Orphée aux enfers de Barrie Kosky în vara anului 2019 și, la scurt timp după aceea, la Royal Opera House Covent Garden în legendarul Flautul fermecat de David McVicar. Invitată cu regularitate la Opera Comică din Berlin, a avut privilegiul de a-și demonstra acolo întreaga gamă de talente interpretative și muzicale, în roluri atât de diverse precum Ježibaba (Rusalka), Gora (Medeea) de Reimann, Geneviève (Pelléas et Mélisande) și în rolul celei de-a treia doamne (Die Zauberflöte) în aclamata producție Kosky, care a trimis-o deja în turneu în Australia, Noua Zeelandă, Spania, Franța, Japonia și Festivalul de la Edinburgh. Cântăreață entuziastă de lieduri, a avut privilegiul de a cânta o seară cu partenerul ei de pian Karola Theill la Villa Wahnfried din Bayreuth cu ceva timp în urmă. Tocmai a fost lansată o înregistrare a Simfoniei a II-a de Mahler sub bagheta lui Ádám Fischer, iar noul DVD cu Orphée de Salzburg este deja pe piață. Recent a sărbătorit debutul în rolurile Ulrica (Un ballo in maschera) și mult așteptata Dalila (Samson et Dalila) și le-a adăugat la repertoriul său. A revenit la KOB în această toamnă ca Leokadja Begbick (Rise and Fall of the City of Mahagonny) și Cupidon (Orphée aux enfers), fiind foarte bine primită.  Acum așteaptă cu nerăbdare concertele de Wesendonck Lieder, debutul său în rolul Amneris, debutul său la Zilele Wagner de la Budapesta în Ciclul Inelului în rolul Erda și concertul din actul al treilea din Siegfried la Festivalul de la Bregenz.

Nadine a studiat la Academia Regală de Muzică din Londra și cu Virginia Zeani la Universitatea Indiana, Bloomington, unde a absolvit atât cu licența în muzică, cât și cu masteratul în muzică (voce) și a obținut licența Academiei Regale de Muzică (LRAM) și diploma de interpret (I.U.). A fost membră a ansamblului ca solistă permanentă la Teatrul Osnabrück și la Teatrul Național German din Weimar, unde a fost celebrată în special în rolul Carmen și în diverse roluri din Ciclul Inelului. Repertoriul ei vast include, de asemenea, Baba Turcul (The Rake’s Progress), Herodias (Salomé), Laura (La Gioconda), Floßhilde, Schwertleite, Zweite Norn și Waltraute în Inelul Nibelungilor, Bătrâna Doamnă (Candide), Duenna (DieVerlobung im Kloster), Florence Pike (Albert Herring), Contesa Helfenstein (Mathis der Maler), Bătrâna baroană (Vanessa), Federica (Luisa Miller), Annina (Der Rosenkavalier), Maddalena (Rigoletto), Brigitta (Die tote Stadt), Filipjevna (Eugene Onegin), Mary (Der fliegende Holländer), Marcellina (Le nozze di Figaro) și Amando (Le Grand Macabre). 

În repertoriul de concert se află Simfonia a IX-a și Missa solemnis de Beethoven, Simfoniile a II-a și a VIII-a și Das Lied von der Erde de Mahler, Rapsodia Alto de Brahms, Simfonia Jeremiah de Bernstein, Elijah de Mendelssohn, Patimile Sfântului Ioan și Oratoriul de Crăciun de Bach, Requiemul lui Verdi, Wesendonck Lieder de Wagner, Les Nuits d’ été de Berlioz, Stabat Mater de Dvořák, Cântece populare de Berio și Lied der Waldtaube de Schoenberg. A fost solistă în premiera mondială a ciclului de cântece orchestrale Gesänge zur Erde de George Alexander Albrecht cu Capela de Stat din Weimar. Printre dirijorii cu care a cântat se numără: dr. Michael Boder, Jesús López-Cobos, Christoph Eschenbach, Ádám Fischer, Lawrence Foster, Leo Hussain, Martin Hoff, Marek Janowski, Kirill Karabits, Lothar Koenigs, Fabio Luisi, Antonello Manacorda, Kirill Petrenko, Donald Runnicles și Christian Thielemann, în regia lui Robert Carsen, Frank Castorf, Mariame Clément, Achim Freyer, La Fura dels Baus, Claus Guth, Jean-Louis Grinda, Barrie Kosky, David McVicar, Marco Arturo Marelli, Olivier Py și Michael Schulz. Nadine este laureată a Concursului de Canto Kammeroper Schloss Rheinsberg, a Concursului Francisco Viñas din Barcelona și a Concursului Internațional Wagner din Seattle. A fost numită membru al Academiei Regale de Muzică în 2017.