Alisa Jordheim

Apreciată de San Francisco Chronicle drept „strălucitoare din punct de vedere vocal” și posedând „o coloratură impecabilă”, soprana Alisa Jordheim își face rolul și debutul în companie în rolul Clothilde în Maria, regina d’Inghilterra de Pacini cu Odyssey Opera în sezonul 2019/20. De asemenea, debutează în rolul Norina în Don Pasquale într-o revenire la Boston Midsummer Opera, Hannah în Văduva Veselă cu New Philharmonic și cântă Stabat Mater de Rossini cu Bach Collegium San Diego. Sezonul trecut, ea și-a făcut debutul în companie și a interpretat roluri în interpretări aclamate ca Gilda în Rigoletto cu Opera din San Diego, a cântat Ninetta în La Gazza Ladra de Rossini cu Teatro Nuovo, Exultate Jubilate cu Orchestra Simfonică din Milwaukee, Misa în do minor de Mozart cu Corul Bel Canto, în diverse concerte cu New Philharmonic și New York Opera Society. De asemenea, ea s-a alăturat de curând Palm Beach Opera pentru rolul Cunegonde în Candide, a debutat la Opera din Paris ca prima Knappe în Parsifal, s-a întors la Opera Florentină atât pentru rolul Venus în Venus și Adonis, cât și pentru Belinda în Dido și Aeneas, și s-a alăturat Operei de Vară din Boston pentru rolul Rosina în Il barbiere di Siviglia.

Alisa Jordheim a intrepretat rolul Lola în Sister Carrie de Aldridge cu Opera Florentină, a cărei înregistrare comercială a fost lansată sub egida Naxos Records. Alte spectacole recente includ: Barbarina în Le nozze di Figaro cu Orchestra Simfonică din Milwaukee, Serpetta în La finta giardiniera cu On Site Opera și Atlanta Opera, Yum Yum în The Mikado cu DuPage Opera, Constance în Dialogues des Carmélites la Festivalul Internațional de Muzică Caramoor , Marzelline în Fidelio cu Madison Opera, Nannetta în Falstaff cu Emerald City Opera, Micaëla în Carmen cu Orchestra Simfonică Columbus și Satirino în La Calisto cu Cincinnati Opera, unde a cântat anterior Zweite Knabe în Die Zauberflöte și Pagina în Rigoletto. S-a întors la Opera Florentină ca Lulu Baines în Elmer Gantry de Aldridge după ce a participat la studioul companiei, unde a cântat numeroase roluri principale cu compania, inclusiv Miss Wordsworth în Albert Herring, Barbarina în Le nozze di Figaro și Frasquita în Carmen, precum și rolul Adina în fragmente din L’elisir d’amore. Ea este, de asemenea, o fostă participantă la prestigiosul program Merola Opera oferit de Opera din San Francisco, unde a cântat atât Lucia în The Rape of Lucretia, cât și Barbarina în Le nozze di Figaro. Cu Central City Opera, a cântat Flora în The Turn of the Screw, Ellen în Oklahoma!, Fredrika în A Little Night Music și Sirena într-un spectacol de familie al lucrării Rinaldo, și a primit atât Premiul pentru Programul de Formare pentru Tineri Artiști al Fundației Bonfils-Stanton, cât și Premiul pentru Tânăr Artist.

Pe scena de concert, a cântat Book of proverbs de Torke la Grant Park Music Festival, rolul principal în Letters from Ruth de Gisle Kverndokk și Aksel-Otto Bull cu New York Opera Society la Galeria Națională de Artă, Recviem de Mozart și Insanae et vanae curae de Haydn cu Ensemble Pygmalion la Chapelle Royale du Château de Versailles, alte spectacole ale lucrării Recviem de Mozart cu Orchestra Simfonică din Baltimore, Yum Yum în The Mikado cu Orchestra Simfonică Northwest Indiana, A Bernstein Banquet cu Orchestra Simfonică Suburbană Southwestern, Ein deutsches Requiem de Brahms cu Filarmonica din Las Vegas și Universitatea Lawrence, Pasiunea Sf. Ioan de Bach cu muzicieni Madison Bach, Simfonia nr.4 a lui Mahler cu Orchestra Sinfonică Madison, Mesia lui Händel cu ansamblul Madison Bach Musicians și Orchestra Simfonică din Milwaukee, Bestienne în Bastien și Bestienne, de asemenea, cu Orchestra Simfonică din Milwaukee, Trandafirul din Micul prinț de Portman cu Opera de Cameră din Cincinnati, Visul unei nopți de vară de Mendelssohn cu Orchestra Simfonică Columbus și Filarmonica Greeley, Carmina burana de Orff și Exsultate, jubilate de Mozart cu Orchestra Simfonică Fox Valley și Cantata nr. 29 de Bach cu Filarmonica Dayton.

Deține atât un masterat, cât și o licență în muzică de la Universitatea din Cincinnati College-Conservatory of Music, unde rolurile sale includeau Zerlina în Don Giovanni, Pamina în Die Zauberflöte și Echo în Ariadne auf Naxos, pe lângă interpretarea lucrării Misa în do minor de Mozart, cu studii anterioare la Universitatea Lawrence. Alisa Jordheim este câștigătoarea Premiului Rose Bampton 2016 din partea Fundației Muzicale William Matheus Sullivan, unde a fost, de asemenea, beneficiară a unei burse în 2015. A primit o bursă American Scandinavian Foundation și o bursă de călătorie din partea Fulbright Foundation USA pentru studii și cercetări în Scandinavia în munca ei de doctorat, tot la Universitatea din Cincinnati. Ea este de două ori câștigătoare a audițiilor organizate de Consiliul Național al Operei Metropolitane din Wisconsin, în 2015 câștigătoare a competiției regionale de artiști Bel Canto și câștigătoarea locului al doilea la concursul vocal Auditions Plus Classical Singer. Ea este, de asemenea, beneficiara bursei Edith Newfield în cadrul concursului de burse Musicians Club of Women.