Allison Cook

Reputația lui Allison Cook ca unul dintre reprezentanții de astăzi ai repertoriului contemporan și al secolului XX, a fost stabilită cu fermitate prin recenta creare a unei serii de personaje formidabile, inclusiv Marie în Wozzeck, Ducesa din Argyll Powder her Face, Judith in Bluebeard’s Castle, Erwartung de Schoenberg, și Emilie de Kaija Saariaho.

Acest sezon se deschide cu cel mai anticipat rol de debut al lui Cook până în prezent, Salome a lui Richard Strauss, într-o nouă producție realizată de către regizoarea aclamată Adena Jacobs pentru Opera Națională Engleză, dirijată de Martyn Brabbins. Ulterior, se va alătura lui Josep Pons pentru premiera mondială a Enigma de Lea – Casablanca, pentru Gran Teatre del Liceu, înainte de a concerta la Teatrul Dortmund în rolul Marquisa de Merteuil în premiera germană a Cvartetului lui Luca Francesconi. Acest rol a câștigat în special recunoașterea unanimă a lui Allison începând de la primele concerte de la Teatro alla Scala și până la aparițiile ulterioare la Gran Teatre del Liceu, Théâtre Royal de la Monnaie, Teatrul Wielki, Teatro Colón, Buenos Aires, dar și Wiener Festwochen, La Cité de la Musique și Festivalurile din Olanda și Strasbourg.

Allison interpretează rolul lui Judith pentru Teatro Nacional de Sao Carlos, se întoarce la producția Greek de Joe Hill Gibbins, pentru Opera Scoțiană, în spectacole invitate  la Academia de Arte din Brooklyn și își extinde repertoriul de concerte cu Pierrot Lunaire cu Ansamblul Signal la Library of Congress, Washington și în Folk Songs ale lui Berio cu Orchestra Simfonică din Bilkent.

Ca artist al versatilității neobișnuite și a gamei vocale, Cook a fost apreciată pentru interpretarea ei a ducesei în Powder Her Face a lui Thomas Adès, care a găsit un loc special în repertoriul său după spectacole din turneele din New York, Québec, Varșovia și Bruxelles și a fost lăudată ca fiind „în mod firesc fenomenală” în monodrama Émilie a lui Kaija Saariaho la Salzburger Landestheater. În „Alice’s Adventures Underground” a lui Gerald Barry, ea s-a alăturat Britten Sinfonia și dirijorului Thomas Adès la concertele de la Barbican, Londra și Walt Disney din Los Angeles și a cântat primul său Erwartung la Festivalul Internațional Bergen, într-o producție nouă a lui Netia Jones. Printre cele mai recente momente importante se numără Domnișoara Jessel în „The Turn of the Screw” de Kasper Holten, pentru Teatrul alla Scala, dirijată de Christoph Eschenbach; Judith în producția centrală a lui Mariusz Treliński, Castelul lui Barbă-Albastră pentru Teatrul Wielki și debutul sezonului trecut – Allison cu Berliner Philharmoniker din The Diary of One Who Disappeared. La Royal Opera House, Covent Garden, Cook a apărut în Wozzeck, Anna Nicole a lui Turnage și, cel mai recent, în noua producție a lui Krzysztof Warlikowski –  Janáček From the House of the Dead.