ANN HALLENBERG

Mezzosoprană

Mezzosoprana suedeză Ann Hallenberg a intrat în atenția publicului în 2003, când a înlocuit-o pe Cecilia Bartoli într-una dintre reprezentările la Il trionfo del tempo e del disinganno de Händel , la Opernhaus Zürich. De aici înainte, va fi considerată una dintre mezzosopranele de vârf.

A cântat de mai multe ori la Teatro alla Scala din Milano, Teatro la Fenice din Veneția, Teatro Real Madrid, Theater an der Wien, Opernhaus Zürich, Opéra National Paris, Théâtre des Champs-Elysées Paris, Théâtre de La Monnaie din Bruxelles, Netherlands Opera din Amsterdam, Vlaamse Opera Antwerp, Bayerische Staatsoper München, Staatsoper Berlin, Semperoper Dresden, Norwegian National Opera, Royal Swedish Opera, Salzburg Festival, Salzburg Whitsun Festival, Edinburgh Festival și  Drottningholm Festival din Stockholm.

În repertoriul său intră numeroase roluri în opere de Rossini, Mozart, Gluck, Händel, Vivaldi, Monteverdi, Purcell, Bizet și Massenet.

Este o artistă căutată, concertând atât în Europa cât și în America de Nord. Ea și-a construit un repertoriu extrem de larg, care cuprinde partituri de la începutul secolului al XVII-lea, până la cele de secol XX. A cântat alături de orchestre precum Berliner Philharmoniker, Orchestre de Paris, Orchestre national de France, Royal Concertgebouw Orchestra, Accademia Nazionale di Santa Cecilia, London Symphony Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Los Angeles Symphony Orchestra, Orchestre Symphonique de Montréal, Barcelona Symphony Orchestra, Russian National Orchestra, Swedish Radio Orchestra, Royal Stockholm Philharmonic Orchestra și Danish Radio Orchestra. Mai mult, are o colaborare specială cu ansamblurile Les Talens Lyriques, Il Pomo d’Oro și Europa Galante.

Ann Hallenberg a colaborat frecvent cu dirijori ca Fabio Biondi, Gianluca Capuano, William Christie, Teodor Currentzis, Alan Curtis, Sir John Eliot Gardiner, Emmanuelle Haïm, Daniel Harding, Andrea Marcon, Cornelius Meister, Marc Minkowski, Riccardo Muti, Kent Nagano, Sir Roger Norrington, Sir Antonio Pappano, Evelino Pidò și Christophe Rousset.

În stagiunea din 2017 a interpretat rolul principal în Agrippina,la Opera Vlaanderen; Marguerite, în La Damnation de Faust, în Londra și la La Côte-Saint-André cu Orchestre Révolutionnaire et Romantique; Vagausîn Juditha triumphans, în New York și Illinoi, cu Venice Baroque Orchestra, Tangia în Le cinesi de Gluck, la Opera Palau de les Arts Reina Sofía în Valencia, Rückert lieder de Mahler, în Amsterdam, cu Royal Concertgebouw Orchestra, rolul central în Juditha triumphans de Vivaldi, în Veneția, Simfonia nr. 9 de Beethoven în Bruxelles, Antwerp și Gent cu Royal Flemish Orchestra, Oratoriul de Crăciun de Bach, în Paris, cu Orchestre National de France, The dream of Gerontius de Elgar, în Dortmund, cu Dortmunder Philharmoniker,Patimiledupă Sf. Ioan de Bach, în Roma, cu Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Medea în Teseo de Händel, în Moscova, cu Orchestra Națională Rusă. A interpretat arii de Händel la Teatro Real Madrid, a interpretat-o pe Gismonda în Ottone de Händel, în Viena și Beaune. A interpretat arii compuse pentru Farinelli în Gdansk, cu ansamblul Les Talens Lyriques, arii de Rameau și Telemann în Hamburg, tot alături  Les Talens Lyriques, și recitaluri, alături de pianistul Magnus Svensson în Madrid și la Stockholm Concert Hall.

În stagiunea din 2018 a interpretat roluri ca Julieta, în Romeo și Julieta de Zingarelli, laTheater an der Wien, Kindertotenlieder de Mahler, în Viena și Salzburg, Nopți de vară de Berlioz, în Londra și Barcelona, împreună cu London Symphony Orchestra, Simfonia nr. 2 de Mahlerîn Tokyo și Osaka, cu Yomiuri Nippon Symphony Orchestra, Patimile după  Sf. Matei de Bach în Amsterdam, cu Royal Concertgebouw Orchestra, Requiem-ul lui Verdi în Londra, Viena, München, Amsterdam, Lucerne, Budapesta, Pisa, Luxembourg șiWrocław, împreună cu Corul și Orchestra Monteverdi, Teseo în Iarianna in Creta de Händel, în Halle cu Il Pomo d’Oro, Irene în Theodora de Händel , în Londra, cu Arcangelo, arii de Händel, în Madrid și Sevilla, împreună cu Orquesta Barroca de Sevilla, arii de Ramesau și Telemann, în Bruxelles, cu Les Talens Lyriques, cantate de Vivaldi, în Roma, cu Accademia Barocca di Santa Cecilia, arii de Händel, în Atena, împreună cu Il Pomo d’Oro, arii de Händel, în Ernen, cu Baroque Ensemble Ernen, și o selecție de muzică barocă în Trondheim, cu Trondheim Baroque.

Anul 2019 a început cu o gală în Moscova, împreună cu Musica Viva Chamber Orchestra. Au urmat Carnavale 1729, în Bruxelles, cu Il Pomo d’Oro, o gală de operă în Karlsruhe cu Badische Staatskapelle, arii compuse pentru Farinelli în Arras, și Agrippina de Händel, în Halle, cu Les Talens Lyriques, arii de Händel și Nebra în Salamanca și Madrid, cu Orquesta Barroca de Salamanca, arii de Händel și Vivaldi în Basel, cu La Cetra Barockorchester, și o gală Farinelli la Festivalul de la Salzburg, sub bagheta dirijorală a lui Gianluca Capuano.

A înregistrat mai mult de 40 de CD-uri și DVD-uri. La International Opera Awards din Londra, în mai 2016, CD-ul ei solo, Agrippina, a câștigat premiul „Best Operatic Recital”. A fost al doilea ei premiu la această categorie, după cel din 2014. Cel mai recent disc, Carnavale 1729, a primit multe cronici pozitive. Până acum, a interpretat repertoriul acestui CD în Viena, Veneția, Halle, Bordeaux, Grenoble, Groningen, Tours, Sofia și Froville, împreună cu Il Pomo d’Oro.