ANNA CATERINA ANTONACCI

Recunoscută ca una dintre cele mai bune soprane din generația sa, Anna Caterina a câștigat premii prestigioase la concursurile Voci Verdiane, Callas și Pavarotti. De la geniul lui Rossini din primii ani ai ei, s-a mutat la Rossini serio și la opere, printre care: Mose în Egitto, Semiramide, Elisabetta, Regina d’Inghilterra și Ermione. A introdus în repertoriul său reginele lui Donizetti, Donna Elvira (Don Giovanni) de Mozart, Elektra (Elektra) și Vitellia (La Clemenza di Tito), Armide  de Gluck, pusă în scenă de Pier Luigi Pizzi și regizată de Riccardo Muti, care a deschis stagiunea  1996/97 la  La Scala; Alceste din Parma și Salzburg și Medea de Cherubini din Toulouse și Theatre du Chatelet. Triumful ei, ca Cassandra în producția Les Troyens de la Chatelet, în 2003, cu Sir John Eliot Gardiner, a semnalat o trecere către marile eroine ale repertoriului francez, urmând urmele lui Regine Crespin.

În La Juive și Carmen, la Covent Garden sub direcția lui Pappano și Opera Comique under Gardiner, a reînviat o tradiție a cântării franceze în spiritul lui Viardot. Interpretarea a două roluri, Poppea și Nero, (în L’incoronazione di Poppea) la Paris și Munchen au inspirat Era la notte, one-woman show.

La fel de realizată în sala de recital, cât și pe scena de operă, relația ei cu pianistul Donald Sulzen i-a permis să se concentreze din ce în ce mai mult pe melodie, fie ea italiană (Tosti, Respighi) sau franceză, în special Fauré (L’horizon chimerique), Debussy și Reynaldo Hahn. Anul 2013 a fost un an de reper, cu premiera La Voix humaine și concertele lui Fauré, Penelope și Sigurd de Reyer. Cele mai recente momente includ Carmen la Covent Garden, realizată de Daniel Oren, Les Troyens la La Scala și debutul ei în Iphigenie en Tauride la Grand Théâtre de Genève. Anna Caterina a avut o operă comandată pentru ea de Marco Tutino, La Ciociara, care a avut premiera la Opera din San Francisco.
Angajamentele din această stagiune, și nu numai, includ La ciociara la Teatro Lirico di Cagliari, o nouă producție pentru Gloriana de David McVicker la Teatro Real Madrid, La Voix humaine / Il Segreto di Susanna și Dialogues des Carmélites la Teatro Regio in Torino și Cassandra Les Troyens la Wiener Staatsoper. Stagiunea următoare se va întoarce la Médée de Charpentier ,regizat de David McVicker și o interpretare cântată a  Iphigenie en Tauride cu Orchestra of the Age of Iluminenment. Ea va continua să susțină recitaluri în marile locuri din întreaga lume cu pianistul ei, Donald Sulzen.