Gaëlle Arquez

Mezzo-soprana franceză Gaëlle Arquez este una din stelele în ascensiune în lumea operei. După ce a absolvit Conservatorul Național Superior de Muzică din Paris, tânăra interpretă și-a făcut debutul la Opéra Bastille, în versiunea din 2013 a lui Michael Haneke a spectacolului Don Giovanni (Zerlina), sub coordonarea lui Philippe Jordan. Din acel moment a început să fie invitată să cânte în cele mai de prestigiu săli de operă din lume. Nominalizată Révélation Lyrique la Victoires de la Musique 2011, Gaëlle Arquez a lansat înregistrarea sa debutantă, înregistrând Ardente Flamme pentru Grammophon, în 2017.

Gaëlle Arquez își începea stagiunea 2020/2021 ca Charlotte în Werther la Oper Frankfurt și va aduce același rol spre sfârșitul anului, la Opera de Stat din Viena. La Opera di Firenze interpretează Dorabella din Cosi fan tutte. Pe scena de concert poate fi ascultată în compania Orchestrei Naționale din Lille, cu rolul protagonistei eponime din La Belle Helene. În plus, va interpreta pentru prima dată Merope cu Barockorchester Basel, sub bagheta lui Andreei Marcon.

Cele mai importante momente din stagiunea 2019/2020 includ Muse/Nicklausse în Les Contes de Hoffmann (Offenbach), la Opera de Stat din Viena și la Opéra Bastille. În același an, reușește o interpretare extrem de bine primită la Opera Metropolitană, în rolul lui Cherubino din Le nozze di Figaro.

Stagiunea 2018/2019 a fost marcată de rolul Medea din Teseo (Händel), la Theater an der Wien, de rolul Juditha din Juditha triumphans (Vivaldi), la Opena Națională Olandeză, de rolul Carmen din opera cu același nume, la Opera Casei Regale și la Opera Statului Bavarez, dar nu în ultimul rând, derolul-premieră Iphigénie din Iphigénie en Tauride (Gluck), la Théatre des Champs-Élysées. În 2019, Gaëlle Arquez a cântat în concertul dedicat zilei Bastille-unul din cele mai importante celebrări franceze, transmise live.

Rolul-premieră Carmen a fost realizat în cadrul producției mult-lăudate de critici a lui Barrie Kosky, în Frankfurt, 2016. Cu aceeași producție, Arquez și-a făcut debutul la Opera Casei Regale, unde s-a întors de 2 ori până în prezent. Rolul a condus-o pînă la Festivalul Bregenzer Festspiele, în 2017. Producția lui Kasper Holten a fost într-atât de lăudată, încât Arquez a fost invitată din nou la Bregenz anul următor, iar interpretarea ei a fost transmisă live pentru mai mult de 1.5 milioane de oameni. Cu același rolul și-a făcut debutul și la Teatro Real, în 2017.

Totuși, repertoriul lui Arquez este extrem de vast. În stagiunea 2017/2018 a avut prima apariție ca Isolier în Le Comte Ory, la Opéra-Comique din Paris și ca Adalgisa în Norma, la Opera din Frankfurt. În stagiunea 2016/2017, Gaëlle Arquez a debutat la Opera de Stat din Viena, sub coordonarea lui Marc Minkowski, interpretând rolul eponim într-o producție nouă a Armide (Gluck). De asemenea, a interpretat pe scena Opere din Frankfurt în spectacolele Pelléas et Mélisande și Serse.

Cât despre concerte, Gaëlle Arquez a interpretat rolul protagonistei din La Cenerentola, la Festivalul Beaune, din Poème de l’Amour de la Mer de Chausson, sub coordonarea lui Louis Langrée, la Théatre des Champs-Élysées și al Concepción din L’Heure espagnole, cu Bayerische Rundfunk. În 2019, a debutat cu rolul Guilhen din Fervaal (D’Indy), la Festivalul Radio France Occitanie Montpellier.

Printre alte performanțe recente ale Gaëllei Arquez se numără Idomeneo, sub coordonarea lui René Jacobs, la Theater an der Wien, o producție ce a fost exportată și la Mostly Mozart Festival în New York, în 2016; Falstaff și L’incoronazione di Poppea, la Opéra de Paris; Teseo, la Opera din Frankfurt; Così fan tutte, la Bayerische Staatsoper; Castor et Pollux, la Komische Opera Berlin; și Cendrillon, la Opera din Lille.