Interviu cu Alexey Golovin, Vicepreședinte Grupul KMG International: “Mă declar un fan al muzicii lui George Enescu”

Alexey Golovin este Vicepreședinte Dezvoltare Corporativă și Strategie, Grupul KMG International, și responsabil de coordonarea dezvoltării strategice, a proiectelor de fuziuni și achiziții, relații publice, relațiile cu autoritățile guvernamentale și cu acționarul unic.

Alexey s-a alăturat Grupului KMG International în noiembrie 2009 în calitate de Director Grup Guvernanță Corporativă. Înainte de Rompetrol, a ocupat diferite poziții de conducere în KazMunayGaz Rafinare & Marketing, precum și în instituții bancare și financiare din Kazahstan.

***

KMG International, prin brandul Rompetrol, este partener al Festivalului și Concursului Internațional George Enescu de aproape 10 ani. Care este motivația din spatele acestei colaborări?

Cultura este un indicator al evoluției și dezvoltării unei națiuni, din acest motiv susținem diferite forme de manifestare artistică și facilităm accesul publicului la evenimente muzicale de calitate. Și Rompetrol și Festivalul George Enescu s-au dezvoltat ca branduri românești, cucerind piețe internaționale și promovând valori precum creativitate, mândrie națională, voință și determinare. Suntem mândri să fim parteneri de aproape 10 ani și ne bucurăm că putem oferi publicului meloman această pauză de magie muzicală și deschidere internațională către un eveniment de extraordinară amploare și prestanță.

Ne implicăm din 2010 în programe și proiecte culturale care au ca scop catalizarea unor valori sociale importante și de a reprezenta România cu impact și constanță, atât la nivel național, cât și la nivel internațional. Urmărim și susținerea cu resurse financiare a tinerelor talente în curs de perfecționare (Orchestra Fundației Principesa Margareta a României, în 2015), donarea unei harpe către Orchestra de Tineret (2013), dar și susținerea schimburilor culturale între România și Kazakhstan, prin promovarea unor tineri muzicieni – Zhibek Mussurgaliyeva, Arman Mourzagaliyev, sustinerea concertelor lui Erzhan Kulibaev, laureat al concursului Enescu 2016, de la Sala Radio, București și Sala Thalia, Sibiu.

Din programul 2017 al Festivalului, ce v-a atras cel mai mult ? Care a fost cel mai așteptat concert ?

România a dat mulți muzicieni talentați, laureați ai concursurilor internaționale de profil. Îl urmăresc de câțiva ani pe Andrei Ioniță, câștigător al premiului I şi al medaliei de aur la secţiunea violoncel a celei de-a XV-a ediţii a Concursului Internaţional „Ceaikovski”. M-am bucurat să îl ascult anul acesta în cadrul Festivalului, sub bagheta maestrului Valery Gergiev, împreună cu Munchner Philharmoniker. De asemenea, concertele oferite anul acesta de Rompetrol, ale Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, îl readuc pe Liviu Prunaru pe scena Sălii Palatului pentru “Capriciile” lui Enescu.

Pe lângă susținerea celor două evenimente ce poartă numele lui George Enescu, noi, în Rompetrol, ne-am asumat, cumva la nivel personal, și promovarea muzicii compozitorului român la nivel internațional. Îl susținem pe Erzhan Kulibaev (laureat vioară Concurs Enescu) în cariera muzicală, iar acesta la rândul lui, dupa competiția din 2016, a continuat să ofere publicului meloman din Spania și Argentina, în concertele sale – Sonata nr. 2 pentru vioară și “Impressions d’enfance” de Enescu.

De asemenea, anul trecut, dirijorul Gabriel Bebeșelea și orchestra din Almaty au oferit publicului kazah fragmente din compozițiile lui Enescu.

Sunteți de mulți ani în România. Cum apreciați manifestările culturale din țara noastră?

Ajung destul de rar la concerte pentru că am un program încărcat și călătoresc destul de mult. Dar aștept luna septembrie a fiecărui an pentru evenimentele organizate de Artexim. Sunt din 2009 în România și am luat contact cu cultura românească în multiplele ei manifestări – artă, teatru, muzică. Mă declar un fan al muzicii lui Enescu și apreciez schimburile culturale realizate cu ocazia acestui festival. Vin orchestre și muzicieni de renume internațional, ar fi plăcut ca în București să existe și o sală de concerte pe măsura artiștilor care ne vizitează.