KARINA GAUVIN

Karina Gauvin este, prin vocea ei cu modulații impresionante, încarnarea unei Cleopatre… Această regină a Egiptului care-și exprimă delicatele nuanțe ale lamento-urilor la marginea tăcerii. (Diapason)

Recunoscută pentru interpretările sale din repertoriul baroc, soprana canadiană Karina Gauvin cântă cu egal succes Bach, Mahler, dar și Britten și muzica secolului XX și XXI.

Karina Gauvin a cântat alături de cele mai importante orchestre ale lumii, incluzând Orchestre Symphonique de Montréal și San Francisco Symphony, Chicago Symphony, New York Philharmonic și Rotterdam Philharmonic. Acestora li se adaugă orchestrele baroce Les Talens Lyriques, Venice Baroque Orchestra, Accademia Bizantina, Il Complesso Barocco, Akademie für Alte Musik Berlin, the Tafelmusik Baroque Orchestra și Les Violons du Roy.

A cântat alături de dirijori ca Charles Dutoit, Michael Tilson Thomas, Michel Plasson,Yannick Nézet-Séguin, Mikko Frank, Teodor Currentzis, Bernard Labadie, Christophe Rousset, Sir Roger Norrington, Kent Nagano, Jérémie Rhorer și Alan Curtis, etc.

În 2015, a interpretat rolul Vitelliei în Clemenza di Tito de Mozart laThéâtre des Champs-Elysées in Paris (J.Rohrer/D. Podalydès) și rolul Armidei din Rinaldo de Händel ((I. Bolton/B. Kosky) la Netherlands Opera și Iunona în Calisto a lui Cavalli, la Bayerische Staatsoper.

În 2017, Karina Gauvin a interpretat, având un răsunător succes, rolul Vitelliei la Théâtre des Champs-Elysées în La Clemenza di Tito, sub bagheta dirijorului Teodor Courrentzis. A interpretat-o pe Ducesa d’Étampes înAscanio, opera pierdută a lui Camille Saint-Saëns, sub bagheta lui Guillaume Tourniaire, la Grand Théâtre de Genève. În 2018, a susținut un recital de muzică franceză la Lille Operași la Wigmore Hall.

Alte proiecte ale artistei includ un turneu European, urmând și o înregistrare a opereiAriodante de Händel la EMI Virgin Classics, împreună cu turul european și înregistrarea la Iulius Cezar, ambele în colaborare cu Alan Curtis și Il Complesso Barocco. A cântat în Martiriul Sfântului Sebastian și Simfonia a II-a de Mahler, cu San Francisco Symphony Orchestra, sub bagheta lui Michael Tilson Thomas. Karina Gauvin a interpretat-o pe în  Lia înEnfant prodigue de Debussy, împreună cu Orchestre Philharmonique de Radio France și Mikko Frank, înregistrare care, ulterior, a apărut la casa de discuri Erato.

Bogata ei discografie – în jur de 50 de titluri – a fost distinsă cu mai multe premii, incluzând Chamber Music America Award pentru discul Fête Galante, în colaborare cu pianistul Marc-André Hamelin, două nominalizări la premiile Grammy pentru înregistrările cu Boston Early Music Orchestra, și numeroase Opus Prize. Sony Classical a înregistrat un disc cu Karina Gauvin în rolul Donnei Elvira, alături de Teodor Currentzis și Music Aeterna.

Printre proiectele în curs de desfășurare se numără rolul Mareb în Saul de Händel la Glyndebourne Festival și la Paris Théâtre du Châtelet, Iunona în Calisto de Cavalli, la Staatsoper München și la Teatro Real din Madrid. De asemenea,artista o interpretează pe Bellezza (Il Trionfo del Tempo e del Disinganno) la Innsbruck Festival, pe Poppea (Agrippina) și pe Cleopatra (Giulio Cesare) cu Les Talens Lyriques și Christophe Rousset la Festivalul George Enescu de la București, Théâtre des Champs-Elysées și Ambronay Festival. Va da mai multe concerte cu Le Concert de la Loge, avându-l la pupitru pe Julien Chauvin la Halle Festival și la sala de concerte Arsenal și, de asemenea, în Nürnberg și Bayreuth alături de Max Emanuel Cenčić.