Orchestra de Cameră Dogma

Mikhail Gurewitsch a fondat Orchestra de Cameră Dogma în 2004, în timp ce era vioara întâi a Orchestrei de Cameră Baden-Württemberg „I Sedici”. Muzicieni tineri, cu succes internațional, se reunesc sub îndrumarea lui Mikhail Gurewitsch pentru a combina noi interpretări ale muzicii clasice cu aranjamente de concert moderne.

Prezentarea lor nu are o estetică încântătoare, galopantă, cu haine frumoase și costume dichisite, care oferă adesea o imagine falsă a muzicii clasice. Dogma se străduiește să creeze noi modalități de repetiție și interpretare, la fel cum au făcut toți muzicienii din diferite perioade ale istoriei muzicale. Ei dezvăluie conținutul intelectual și emoțional al muzicii dintr-un punct de vedere modern și îl transmit publicului ca un proces captivant – acesta este stilul unic al orchestrei.

Numele orchestrei derivă din acest mod de gândire. Provine din manifestul „Dogma 95”, care a fost publicat de un grup de regizori internaționali de film conduși de Lars von Trier în 1995. Manifestul lor a fost un protest împotriva naturii tot mai nerealiste a cinematografiei, dominată de efect și sofisticare tehnică, și a luptat împotriva previzibilității sale dramatice.

Orchestra se consideră ca un grup omogen de muzicieni care împărtășesc aceleași idei muzicale, dar și ca un ansamblu de soliști care interacționează. Membrii sunt încurajați să-și exprime propriile personalități. Tensiunea dintre impulsul solo și spiritul de echipă ia naștere. Rezultatul poate fi asemuit cu o recoltă artistică. Această dinamică se intensifică în continuare prin faptul că orchestra cântă mereu în picioare.

Orchestra de cameră Dogma apreciază diversitatea în repertoriul său. Acesta include nu doar muzică barocă, clasică și romantică, ci și opere ale compozitorilor contemporani, precum și compoziții proprii ale orchestrei.

Dogma interacționează cu publicul. Mikhail Gurewitsch îndrumă și vorbește acestuia pe tot parcursul concertului. El oferă o punte de legătură între scenă și public. Îi încurajează pe cei din sală nu numai să „observe” din exterior și să „consume”, dar și să aprecieze experiența muzicală ca un dialog, care continuă adesea între muzicieni și public după concert.

Orchestra, în anii existenței sale, a dezvoltat o rețea în continuă creștere de fani și s-a transformat într-unul dintre cele mai cunoscute ansambluri europene tinere de muzică de cameră. Pentru CD-ul lor, „The Shostakovich Album”, Orchestra de Cameră Dogma a primit, deja pentru a doua oară, prestigiosul premiu ECHO Klassik. Pentru înregistrarea lor live, „Mozart / Schubert Symphonies”, au câștigat Premiul OPUS Klassik în 2019.