Regula Mühlemann

Stagiunea 2020/21 are un punct marcant foarte special pentru Regula Mühlemann: ca membră a ansamblului Mozart reconstituit, tânăra soprană poate fi ascultată de două ori în acest sezon la Opera de Stat din Viena: mai întâi în rolul Blondei din Răpirea din Serai într-o nouă producție de Hans Neuenfels, apoi ca Pamina (Flautul fermecat), personaj cu care își face debutul în rol și debutul pe scena Teatrului din Basel, la începutul stagiunii. Al treilea rol la Opera de Stat din Viena este un alt debut în rol interesant: Adele în Liliacul de Johann Strauss, pe care îl cântă și în celebra reprezentație de Anul Nou a Operei vieneze. Regula Mühlemann este, de asemenea, o solistă de concert foarte căutată: pentru Săptămâna Mozart de la Salzburg cântă Exsultate, jubilate de Mozart, cu Orchestra de Cameră a Europei sub bagheta lui Robin Ticciati; urmează apoi concerte în Spania cu ansamblul Balthasar-Neumann, sub bagheta lui Thomas Hengelbrock. Alte concerte și recitaluri o poartă la Gewandhaus Leipzig (Patimile după Ioan), la sala de muzică de cameră a Elbphilharmonie din Hamburg, precum și în diferite săli de concert din Elveția, pentru recitaluri cu programul albumului său Lieder der Heimat. De asemenea, efectuează turnee cu Orchestra de Cameră din Basel și interpretează un program de pe cel de-al doilea album Mozart pe care l-a înregistrat, Arii de Mozart II, lansat în toamna anului 2020 de Sony Classical, și are reprezentații ca invitată la Zurich (Tonhalle), Dresda (Frauenkirche), Lucerna (KKL) și Berna (Casino). Artista încheie stagiunea cu melodii de Schubert și Schumann, prin debutul său la Schubertiade Schwarzenberg.

În februarie 2020, Regula Mühlemann și-a făcut debutul pe scena Operei de Stat din Viena și debutul în rolul Adinei în legendara producție Otto Schenk a operei Elixirul dragostei de Donizetti. În stagiunile precedente, tânăra soprană a cântat Juliette (Roméo et Juliette) la Teatrul din Lucerna, precum și rolul lui Echo (Ariadna la Naxos) la Teatro alla Scala din Milano, sub bagheta dirijorului Franz Welser-Möst. A fost invitată în rolul Gretel (Hänsel und Gretel) la Teatro Regio din Torino, a cântat în rolul Blondei (Răpirea din Serai) la Teatro San Carlo din Napoli și al Rosinei în La finta semplice de Mozart la Queen Elizabeth Hall din Londra. De asemenea, a cântat Serpetta în noua producție a lui Hans Neuenfels din La finta giardiniera la Opera de Stat din Berlin, Isolier în Contele Ory de Rossini alături de Cecilia Bartoli la Theater an der Wien, precum și Susanna (Nunta lui Figaro) cu Grand Théâtre de Genève (2018) și cu Opera din Zurich în 2019.

Regula Mühlemann a interpretat, de asemenea, mai multe roluri de operă în concert: cel mai recent rolul Susannei în spectacole de semiconcert în cadrul Săptămânii Mozart de la Salzburg, sub conducerea lui András Schiff; puțin înainte, Elisa în Regele păstor (Mozart) alături de Les Arts Florissants sub conducerea muzicală a lui William Christie, cu concerte la Paris, Barcelona, Viena și în cadrul Festivalului de la Lucerna. În cadrul Festivalului Yehudi Menuhin de la Gstaad a cântat Zerlina (Don Giovanni). A cântat Marzelline în Fidelio de Beethoven la Théatre des Champs-Elysées Paris și Clemența lui Titus de Mozart în concert la Festspielhaus Baden-Baden, alături de Joyce di Donato și cu Rolando Villazón în rolul principal. Concertele au fost înregistrate și lansate de Deutsche Grammophon ca parte a ciclului dedicat lui Mozart, cu Yannick Nézet-Séguin. Tot ca parte a acestui ciclu a cântat pentru Deutsche Grammophon și Papagena (Flautul fermecat) și Barbarina în Nunta lui Figaro.

Regula Mühlemann poate fi văzută în mai multe filme: în lungmetrajul Mireasa vânătorului, bazat pe Der Freischütz de Weber și în adaptarea cinematografică a operei Orfeu și Euridice de Gluck. De asemenea, ea poate fi văzută în documentarul Sunetul vocii al lui Bernhard Weber din 2018.

Pe scena de concert, Regula Mühlemann a interpretat, printre altele, Marea Misă în do minor de Mozart, Lobgesang de Felix Mendelssohn Bartholdy și Simfonia a IX-a de Beethoven. A interpretat Die Schuldigkeit des ersten Gebots (Mozart) sub bagheta lui Alessandro De Marchi cu Orchestra Radio din München în 2017. Regula Mühlemann a fost invitată să interpreteze Simfonia a IV-a de Mahler alături de orchestra Sächsische Staatskapelle din Dresda sub bagheta lui Mariss Jansons, cu ocazia Festivalului de Paște de la Salzburg în 2019. A lucrat cu dirijori renumiți precum Franz Welser-Möst, Valery Gergiev, Nello Santi, Sir Simon Rattle, Daniel Harding, Andrés Orozco-Estrada, Pablo Heras-Casado, Ivor Bolton, Pinchas Steinberg și Gianandrea Noseda și a fost invitată în cele mai prestigioase săli de concert din Europa. Debutul ei în SUA a fost un turneu cu Academia Internațională Bach din Stuttgart și Hans-Christoph Rademann în 2017, interpretând Patimile lui Bach, precum și Misa în si minor. În același an și-a făcut debutul cu Orchestra Simfonică din Chicago sub bagheta lui Manfred Honeck (Exsultate, jubilate) și a cântat Anotimpurile de Haydn sub bagheta lui Yannick Nézet-Séguin în Philadelphia. Alte momente importante sunt interpretarea operei Mesia cu Orchestra de Cameră din Basel, Creația (Haydn) sub bagheta lui Ádám Fischer la Palatul Artelor din Budapesta, Paradisul și Peri de Schumann cu Accademia Nazionale di Santa Cecilia, sub conducerea lui Daniele Gatti.

Regula Mühlemann este o artistă care înregistrează în exclusivitate pentru Sony Classical. Albumul ei de debut Arii de Mozart (2016) nu numai că a fost foarte apreciat de critici, dar a fost și premiat de Deutsche Schallplattenkritik (Bestenliste). Cel de-al doilea album al său, Cleopatra (2017), a fost de asemenea foarte bine primit („cât de captivant de frumos [sună] vocea ca în aliaj cu aur și argint”, „recitalurile se remarcă, general spus, prin înlănțuirea muzicală a tablourilor și întâlnirea cu înzestrarea vocală și tehnică” – Jürgen Kesting, Fono Forum). În 2018 Regula Mühlemann a primit premiul OPUS Klassik ca „Newcomer of the Year” . În toamna anului 2019 s-a lansat cel de-al treilea album solo al său, Lieder der Heimat, cu o selecție de cântece minunate de Schubert și compozitori elvețieni.

Regula Mühlemann s-a născut la Lucerna și a studiat la Conservatorul din Lucerna cu Prof. Barbara Locher. Primele sale experiențe pe scena de operă au avut loc la Teatrul din Lucerna, iar ulterior angajamentele au dus-o la Teatro La Fenice din Veneția (Despina în Così fan tutte), iar apoi, în vara anului 2012, a debutat la Festivalul de la Salzburg în opera Labirintul a lui von Winter. Regula Mühlemann a primit numeroase premii și distincții, iar în 2015 a fost finalistă în concursul Cardiff Singer of the World.