ROBERTA INVERNIZZI

Născută la Milano, Roberta Invernizzi a studiat mai întâi pianul și contrabasul înainte de a studia canto, la clasa lui Margaret Heyward. Ea este una dintre cele mai căutate soliste ale repertoriului baroc și clasic.

O fină interpretă a lui Händel, Roberta a apărut în rolul Mariei Magdalena din La Resurrezione la Musikverein din Viena; Medea din Teseo în Karlsruhe; Oriana din Amadigi la Festivalul Händel din Halle și la Opéra Royal de Versailles; Cleopatra din Giulio Cesare cu Orchestra of the Age of Enlightenment; Flavia în Silla la Théâtre des Champs-Elysées și Viena Konzerthaus; Emirena în Adriano in Siria la Madrid și Valencia, sub bagheta lui Fabio Biondi; Nerone în Agrippina la Teatro Real din Madrid; Armida din Rinaldo, dirijată de Ottavio Dantone și pusă în scenă de Pier Luigi Pizzi la Scala.

Ea a cântat rolurile principale în Dido și Enea la Teatro Filarmonico din Verona și la Teatro Regio din Torino; La Santissima Trinità de Scarlatti; Ercole sul Termodonte de Vivaldi la Théâtre des Champs-Elysées din Paris; Statira de Cavalli la Teatro San Carlo din Napoli; Olimpiade de Galuppi la La Fenice; Acum va cânta în Orfeo de Monteverdi la  Scala cu Rinaldo Alessandrini, într-o producție de Robert Wilson, iar la Torino sub bagheta lui Antonio Florio.

Roberta cântă în mod regulat la Festivalul de la Salzburg: a interpretat rolul principal din  Sant’Elena al Calvario de  Hasse, sub bagheta lui Biondi, Aci de Händel, Galatea și Polifemo cu Antonini, Il Trionfo del Tempo e del Disinganno cu Haselböck, Isacco a lui Jommelli, Missa în do minor de Mozart cu Dudamel și Waisenhausmesse cu Abbado. În plus, a susținut recitaluri de muzică barocă cu Il Giardino Armonico la Mozarteum, Missa în do minor și Davide Penitente la Musikverein din Viena și la Festivalul Styriarte din Graz cu Harnoncourt.

S-a întors de două ori la Teatro alla Scala pentru a interpreta Stabat Mater de Pergolesi sub bagheta lui Ottavio Dantone și prestigiosul concert de Crăciun susținut de Giovanni Antonini. La Innsbrucker Festwochen der Alten Musik a apărut ca Giunone în Semele de Hasse, cu Claudio Osele.

Roberta Invernizzi este foarte apreciată la Viena. Prin urmare, Nikolaus Harnoncourt a angajat-o pentru interpretarea aranjamentului lui Mozart la Alexander’s Feast de Händel, concert susținut la Musikverein ca parte a sărbătoriri a 200 de ani de la deschiderea sălii. De asemenea, a susținut un recital intitulat „Roberta Invernizzi and friends”, ca parte a aniversării a 20 de ani de la prima ediție a Festivalului Resonanzen la Konzerthaus din Viena.

A lucrat cu dirijori precum Ivor Bolton, Giovanni Antonini, Nikolaus Harnoncourt, Claudio Abbado, Ton Koopman, Gustav Leonhardt, Frans Brüggen, Jordi Savall, Alan Curtis, Fabio Biondi, Antonio Florio, Rinaldo Alessandrini, Ottavio Dantone și a interpretat alături de orchestre ca Concentus Musicus Wien, Orchestra Mozart, Accademia Bizantina, Il Giardino Armonico, Cappella della Pietà de’ Turchini, Concerto Italiano, Europa Galante, Ansamblul Matheus, Veneția Baroque Orchestra și I Barocchisti.

Roberta a realizat peste 100 de înregistrări la Sony, Deutsche Gramophone, EMI / Virgin, Naïve, Glossa, Opus 111, multe dintre acestea fiind premiere mondiale, care au primit premiul Diapason d’Or, Choc du Monde de la Musique, Gramophone Award, Goldberg’s Five Stars și Preis der deutschen Schallplattenkritik.

De asemenea, a câștigat MIDEM Classical Award și prestigiosul Stanley Sadie Handel Prize pentru CD-ul ei solo al lucrărilor lui Händel. Albumul ei, „Dolcissimo sospiro”, a câștigat un MIDEM Classical Prize și Stanley Sadie Handel Recording Prizeîn 2007, iar CD-urile sale cu cantatele italiene de Händel au primit Stanley Sadie Handel Recording prize în 2010.

Angajamentele actuale și anterioare includ Acrimante în Empio punito de Alessandro Melani, dirijat de Carlo Ipata și pus în scenă de Jacopo Spirei la Teatro Verdi din Pisa; San Giovanni din Vergine Addolorata de Scarlatti la Festivalul Baroc al Staatsoper Berlin. Alături de Europa Galante și Fabio Biondi le interpretează pe Fortuna și Minerva din Ritorno di Ulisse in patria de Monteverdi la Elbphilharmonie din Hamburg, și Flavia în Silla lui Händel la Festivalul George Enescu de la București. Interpretează lucrări de Scarlatti și Bononcini la Sanssouci Festivalul de la Potsdam, la Bayreuth și Berlin și prezintă un program dedicat femeilor compozitoare baroce atât la Festivalul de la Granada cât și la Wigmore Hall.