Sarah Tynan

„În momentul în care cineva se gândește la performanțele vocale de înaltă clasă … mai ales la frumoasa voce a Sarahei Tynan, este un fel de rază de lumină rară într-un univers sonor ambiguu ” – Le Figaro, martie 2015

Versatilitatea excepțională a Sarahei Tynan și prezența sa scenică de-a dreptul cuceritoare i-au asigurat locul în liga elitistă a sopranelor britanice. Ea se bucură de un real succes în repertoriul baroc, clasic și în cel contemporan și apare frecvent alături de orchestre și ansambluri principale. Sezonul trecut, Tynan a primit critici pozitive pentru reprezentația sa captivantă a Manon Lescaut în Boulevard Solitude a lui Henze la Welsh National Opera, un rol pentru care a primit recent Welsh Theatre Award pentru cea mai bună interpretare femnină într-o producție de operă.

În acest sezon, Sarah cântă în premieră mondială „Solaris” de Dai Fujikura la Théâtre des Champs-Elysees, Opera de Lille și Opera de Lausanne. Ea va cânta, de asemenea, creația lui Haydn cu Orchestra Simfonică din Londra, Mostly Mozart Festival la Lincoln Center și Handel & Haydn Society, Boston, precum și Die Chinesische Flote a lui Toch alaturi de Continuum Ensemble. Angajamentele viitoare vor include colaborări cu Glyndebourne, primul ei Ginevra în Ariodante a lui Handel, și concerte cu LSO, BBC Symphony Orchestra, Orchestra Simfonică Bournemouth, City of Birmingham Symphony Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment și Orchestrei Filarmonice din Londra.

Momentele sale de referință recente includ atât Romilda Xerxes și Marcellina în producția lui Calixto Bieito a Fidelio la Opera Națională Engleză, Cleopatra Giulio Cesare și Carrie Pipperidge Carousel la Opera North, Sharon Disney în premieră mondială a Philip Glass The Perfect American la Teatro Real, Madrid și ENO, L’elisir d’amore, Susanna Le nozze di Figaro la Cincinnati Opera, Iris Semele la La Monnaie, Dalinda Ariodante la Opera de Oviedo, Servilia La Clemenza di Tito cu OAE, Al gran sole carico d’amore  a lui Luigi Nono la Festivalul de la Salzburg. La ENO, ea a cântat, de asemenea, mai multe roluri, inclusiv Adina, Sophie Der Rosenkavalier, Ilia Idomeneo, Zerlina Don Giovanni precum și Tytania A Midsummer Night’s Dream.

Pe scenă, Sarah si-a făcut recent debutul la Sinfonia din Cincinnatti în Orff Carmina Burana, pe care a cântat-o, de asemenea, cu BBC Philharmonic, Orchestra Filarmonică Regală, Orchestra Filarmonicii din Londra și Orchestra Națională BBC a Țării Galilor.

Colaborările sale recente cuprind Simfonia a 8-a de Mahler cu Royal Scottish National Orchestra și Philarmonia, „Messiah” de Handel cu Bournemouth Symphony Orchestra și Early Opera Company, „A Midsummer Night’s Dream” de Mendelssohn în Glyndebourne’s Vladimir Jurowski Celebration Concert, „The Merry Widow” de Valencienne cu Philharmonia Orchestra, „Le Carnaval de Venise” de Campra cu Le Concert Spirituel și Herve Niquet  într-un turneu extins în Franța și Țările de Jos, „Creation” de Haydn cu Indianapolis Symphony sub Douglas Boyd, Vaughan Williams Dona nobis pacem cu Bergen Filarmonica, și un concert de gală vieneză cu Royal Scottish National Orchestra. Ea a lucrat cu dirijori de seamă, inclusiv Lorin Maazel, Sir Roger Norrington, Sir Andrew Davis, Gianandrea Noseda, Ingo Metzmacher, Christophe Rousset, Thierry Fischer, Richard Hickox, Paul McCreesh, Edward Gardner, Jaap van Zweden, Ilan Volkov, Jac van Steen, Andrew Litton, Ryan Wigglesworth, și Louis Langrée.

Sarah Tynan este, de asemenea, la mare în ceea ce privește repertoriul său contemporan. Ea a cântat Augenlider a lui Ryan Wigglesworth cu City of Birmingham Symphony Orchestra, Partita de Dallapiccola cu BBC Philharmonic Orchestra la BBC Proms, Kala a lui Unsuk Chin cu BBC Symphony Orchestra, Megan în The Sacrifice de James MacMillan la Welsh National Opera, Monique în Elizabeth Maconchy – Sofa pentru Opera Independent și Pretty Polly în Punch de Birtwistle și Judy la Casa de Musica, Porto.